Jak zachęcić dziecko do jedzenia warzyw i owoców? Cz. 2

Rodzice zawsze chcą jak najlepiej dla swoich dzieci, bo przecież je kochają! Dbanie o dobro dziecka to nie tylko otaczanie go miłością, wspólne spędzanie czasu, zapewnienie możliwości rozwoju, ale również dbanie o zdrowie. W tym zapewnienie właściwej diety. W żadnym menu nie może zabraknąć warzyw i owoców, jednak przekonanie do nich dziecka (podobnie jak wielu dorosłych) nie zawsze jest takie łatwe, ale są na to sposoby!

Warzywne słodkości

Jak myślisz, na co skusi się Twoje dziecko, gdy będzie miało do wyboru surówkę z marchewki i ciasto marchewkowe? Obstawiamy, że będzie to propozycja nr 2. :) Ale nic straconego! Przecież ciasto marchewkowe to też warzywa. Wprawdzie jest tam cukier (który można go zastąpić miodem, syropem z agawy itp.), ale na pewno taki wypiek, w dodatku własnej roboty, jest o wiele lepszą alternatywą niż kupiony baton czekoladowy. Wystarczy odrobinę poszperać w Internecie, by znaleźć proste, czasem wręcz błyskawiczne przepisy na naprawdę smaczne i za razem zdrowe pyszności z owoców i warzyw.

smoothie-840638_1280

Miksujemy!

Dla dzieci dużych, małych a nawet tych dorosłych doskonałą propozycją są koktajle owocowe, owocowo warzywne lub warzywne. Popularne smoothie to bogactwo witamin i minerałów, które potrafią na bardzo długo sycić. Jeśli decydujesz się zmiksować owoce, możesz dodać szczyptę gorzkiego kakao i nieco mleka. Dzięki temu koktajl będzie nie tylko naturalnie słodki, zdrowy i owocowy, ale jeszcze – czekoladowy! Pamiętaj, że kakao (byle nie słodkie!) to również bogactwo cennych składników odżywczych. Dzieci lubią też zupy, jednak „woda z pływającymi warzywami” nie zawsze jest dla nich przekonującym argumentem. Spróbuj przygotować zupę krem. Te, mają piękne, apetyczne kolory, a do tego gęstszą konsystencję, która lepiej trafia w gust najmłodszych. Serwując potrawy stałej konsystencji, możesz dla odmiany zamienić gotowane warzywa w puree. Mówiąc o przetworach z warzyw i owoców koniecznie trzeba wspomnieć o świeżo wyciskanych sokach. Warto zainwestować w sokowirówkę, która w szybki i łatwy sposób pomoże Ci przygotować w 100% naturalny i pyszny sok, pełen witamin i minerałów.

Jak widać w tej i poprzedniej części artykułu, sposobów na podanie warzyw i owoców jest całe mnóstwo, a to przecież i tak nie wszystkie możliwości. Pamiętaj jednak, że na Twoje dziecko najlepiej „zadziała” przykład, który da mu własny rodzic. Jeśli choć jeden z rodziców nie je warzyw i owoców, jak mogą polubić je dzieci?

Pozdrawiamy, Freekids.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany. Zaznaczone pola są obowiązkowe *

*