Jak nie dać się chorobie domowymi sposobami? Cz. 1

Jesień niedawno nastała a wraz z nią sezon na grypy i przeziębienia. Niestety o tej porze roku nasz organizm jest osłabiony, bo ilość promieni słonecznych jest ograniczona i w konsekwencji zaczyna nam brakować witaminy D. Ponadto dostęp do świeżych owoców i wielu warzyw jest znacznie mniejszy, a tym samym dostarczamy do organizmu mniej witamin. Ich niedobory niekorzystnie wpływają na nasze samopoczucie i stajemy się bardziej podatni na wszelkie infekcje. Jak temu zaradzić bez stosowania farmaceutyków?

W prawdzie poruszaliśmy już na naszym blogu temat wzmacniania odporności u dzieci i dorosłych, jednak tym razem skupimy się na cudownych „miksturach”, łatwych w przygotowaniu, niedrogich i przede wszystkim skutecznych.

lemon-91537_1280Na samym początku należy wspomnieć, że nic nie zastąpi odpowiedniej ilości snu. Podobnie jak aktywność fizyczna, obniża on poziom stresu (który negatywnie odbija się na odporności) oraz regeneruje organizm. Choć zima nie sprzyja wychodzeniu z domu, pamiętamy, że warto znaleźć czas i chęci na zwykły spacer. Nie unikajmy też spędzania czasu z dzieckiem w takich miejscach jak plac zabaw. Oczywiście nie mamy tu na myśli kilku godzin, jednakże ok. 40 minut dziennie na świeżym powietrzu z pewnością wyjdzie na dobre całej rodzinie.

Kolejnym – powszechnie znanym już przez nasze praprababki – sposobem jest miód. Najlepiej w połączeniu z cytryną. Takie połączenie ma działanie antybakteryjne, wzmacniające, a przy tym korzystnie wpływa na procesy trawienne. Alternatywę dla przegotowanej wody z miodem i cytryną, stanowi sos miodowy z cytryną i olejem lnianym. Wystarczy zmieszać 2 łyżki miodu z 1 łyżką przegotowanej, lecz koniecznie ostudzonej wody i dodać sok z połowy cytryny oraz 10 łyżek oleju lnianego. Dla smaku można także dodać świeżo zmielony pieprz i kilka kropel octu balsamicznego. Takie cudo doskonale nadaje się do sałatek np. z rukolą czy świeżym szpinakiem.

Nie zapominaj ponadto o naturalnych probiotykach, które są niezbędne dla utrzymania flory bakteryjnej organizmy na właściwym poziomie. Te żywe kultury bakterii znajdziesz w naturalnych kefirach, jogurtach naturalnych oraz kiszonkach tj. kapusta kiszona czy ogórki.

Pozdrawiamy, Freekids.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany. Zaznaczone pola są obowiązkowe *

*