Dobre nawyki żywieniowe od najmłodszych lat

Aktywność fizyczna i zdrowy tryb życia cieszy się coraz większą popularnością. Śmiało można rzec, iż jest to po prostu „na topie”, ale akurat za tą modą warto podążać. Nikogo nie trzeba już przekonywać, że ruch to zdrowie, a w połączeniu z dobrze zbilansowaną dietą stanowi receptę na zgrabną sylwetkę i świetne samopoczucie. Mając tego świadomość, warto zadbać nie tylko o siebie, lecz także o swoje pociechy. Pamiętaj, że nawyki, jakie przyswoi Twoje dziecko za młodu, będą mu towarzyszyły przez całe życie, a ich zmiana może być bardzo trudna. Dlatego najlepiej wpajać swoim pociechom to, co najlepsze już od najmłodszych lat.

Cukier

confectionery-461847_1280

Dzieci uwielbiają słodycze i właściwie trudno się im dziwić. Słodki smak kojarzy nam się z czymś przyjemnym, ponieważ po spożyciu cukru w naszym organizmie uwalniają się endorfiny, które poprawiają nastrój. Niestety jedynie na krótki czas. Zdecydowanie lepszą alternatywą dla słodkich przekąsek są owoce. Zawierają naturalne cukry, mnóstwo witamin, a przy tym są niemal beztłuszczowe, czego nie można powiedzieć o ciastkach czy czekoladzie.

Tłuszcze utwardzone

hamburger-207295_1280

Warto również dodać, że znaczna większość kwasów tłuszczowych, zawartych w słodyczach to tzw. tłuszcze utwardzone trans. Ich spożywanie nie tylko mocno przyczynia się do poważnych chorób układu krążenia (zawał, wylew, miażdżyca i wiele innych), ale również do podnoszenia poziomu złego cholesterolu – LDL, otyłości czy zwiększenia ryzyka zachorowania na raka jelita grubego. Te tłuszcze znajdują się ponadto w fast-foodach, margarynach, wyrobach cukierniczych, słonych przekąskach, daniach instant (np. zupki z proszku) i innych.

Żeby dziecko długo mogło się cieszyć zdrowiem, warto dać mu przykład i w miarę możliwości przygotowywać pełnowartościowe, jak najmniej przetworzone posiłki. Zamiast gotowych dań postaw na warzywa, mięso (bez panierki!) i np. ryż brązowy, kaszę gryczaną nieprażoną lub jaglaną. Pamiętaj, że jeśli od początku przyzwyczaisz swoje dziecko do takich dań, uzna to za zupełnie normalne i nie będzie protestować, gdy nagle zobaczy na talerzu brokuły zamiast frytek. Jeśli poświęcisz odrobinę czasu na przygotowywanie zdrowych dań dla swojej rodziny, z pewnością każdy zje ze smakiem. Zwłaszcza urwis, który aktywnie spędził kilka godzin bawiąc się na placu zabaw.

Pozdrawiamy, Freekids.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany. Zaznaczone pola są obowiązkowe *

*