Bądź aktywnym rodzicem

Od pewnego czasu nieustannie rośnie zainteresowanie sportem i zdrowym trybem życia. Przykładamy coraz większą wagę do tego co jemy, a także staramy się zapewniać sobie jak najwięcej ruchu. Niestety, nie wszyscy rodzice mają możliwość zostawienia swoich pociech na kilka godzin bez opieki, by móc wyrwać się na siłownię czy zajęcia fitness. Jak zatem dbać o swoją kondycję?

Maraton z wózkiem

Jeśli Twoja pociecha jest na tyle mała, że spacerujesz z nią w wózku, nic nie stoi na przeszkodzie, by iść z nią pobiegać. Wystarczy, że założysz wygodne ubranie i zaczniesz szybko maszerować lub biec, trzymając przed sobą wózek. Plusem jest to, że nie tracisz swojego dziecka z zasięgu wzroku, a co więcej, w każdej chwili masz pod ręką wodę. Wózek nie jest zbyt ciężki, więc z pewnością dasz sobie radę.

picnic-644278_1280

Rodzinna wyprawa rowerowa

Nieco starsze pociechy niewątpliwie ucieszą się z wycieczki rowerowej. Wybierz się całą rodziną na przejażdżkę po okolicy lub spakujcie rowery i podjedźcie samochodem w podmiejskie, zalesione tereny. Jest tam więcej cienia, dzięki czemu zminimalizujesz m.in. ryzyko udaru. Ponadto, okoliczne powietrze jest znacznie zdrowsze i mniej zanieczyszczone niż miejskie. Możesz również spakować suchy prowiant i zaplanować piknik.

Siłownia pod chmurką

Z dziećmi, które mogą już same bawić się na placu zabaw, możesz wybrać się na pobliski teren rekreacyjny. Coraz częściej w pobliżu znajduje się siłownia „pod chmurką”, z której można bezpłatnie korzystać. Doskonałym pomysłem, jest zaproponować dziecku, by pobawiło się na placu z rówieśnikami i w tym czasie iść poćwiczyć. Ważne jednak, by korzystać z takich urządzeń, które nie ograniczają widoczności na naszą pociechę. Wiele zależy od tego, ile ma ona lat, jednak należy zachować czujność. Byle z umiarem!  playground-691129_1280

Pozdrawiamy, Freekids.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany. Zaznaczone pola są obowiązkowe *

*